TAHNIAH DIUCAPKAN KEPADA DATUK AHMAD AZMEY BIN ABU TALIB (BEKAS PENGARAH JABATAN PELAJARAN PAHANG) YANG TELAH TERPILIH SEBAGAI SALAH SEORANG DARIPADA 4 TOKOH GURU KEBANGSAAN SEMPENA SAMBUTAN HARI GURU PERINGKAT KEBANGSAAN KALI KE-41 TAHUN 2012.
BERIKUT PROFIL BELIAU:-
NAMA: Datuk Ahmad Azmey Abu Talib
JAWATAN: Pengarah Pendidikan dan Latihan Felda
TARIKH LAHIR: 13 September 1950
ASAL: Kampung Benta, Langgar, Pekan, Pahang
ANAK: Ahmad Farhan (30), Amirul Fadzi (28), Fakhrul Hakam (26) dan Farah Liana (24)
PENDIDIKAN: Sekolah Kebangsaan (SK) Umum, Langgar, Pekan; Kuliah Sultan Abu Bakar, Pekan; Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Clifford, Lipis; Institut Bahasa Lembah Pantai; Ijazah Sarjana Muda Sastera (Sejarah dan Perhubungan Antarabangsa), Universiti Malaya; Doktor Falsafah (PhD) Pengajian Perniagaan, Universiti of Michigan, Amerika Syarikat
PENGALAMAN BEKERJA: Guru di SMK St Thomas dan SMK Sungai Lembing, Kuantan; pensyarah Maktab Perguruan Sultan Idris (kini Universiti Perguruan Sultan Idris), Tanjung Malim dan Atase Pendidikan, Jabatan Penuntut Malaysia London, England
JAWATAN TERDAHULU: Pegawai Pendidikan Daerah Pekan, Pengarah Jabatan Pelajaran Pahang
JAWATAN: Pengarah Pendidikan dan Latihan Felda
TARIKH LAHIR: 13 September 1950
ASAL: Kampung Benta, Langgar, Pekan, Pahang
ANAK: Ahmad Farhan (30), Amirul Fadzi (28), Fakhrul Hakam (26) dan Farah Liana (24)
PENDIDIKAN: Sekolah Kebangsaan (SK) Umum, Langgar, Pekan; Kuliah Sultan Abu Bakar, Pekan; Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Clifford, Lipis; Institut Bahasa Lembah Pantai; Ijazah Sarjana Muda Sastera (Sejarah dan Perhubungan Antarabangsa), Universiti Malaya; Doktor Falsafah (PhD) Pengajian Perniagaan, Universiti of Michigan, Amerika Syarikat
PENGALAMAN BEKERJA: Guru di SMK St Thomas dan SMK Sungai Lembing, Kuantan; pensyarah Maktab Perguruan Sultan Idris (kini Universiti Perguruan Sultan Idris), Tanjung Malim dan Atase Pendidikan, Jabatan Penuntut Malaysia London, England
JAWATAN TERDAHULU: Pegawai Pendidikan Daerah Pekan, Pengarah Jabatan Pelajaran Pahang
No comments:
Post a Comment